media

Trei lucruri importante atunci cand comanzi produse imprimate prin serigrafie

Serigrafia e un proces destul de complicat. Daca vrei ca lucrurile sa mearga cat mai fin intre noi si tine atunci cand faci o comanda, tine minte trei lucruri. S-ar putea ca unele din scurta lista incropita de noi sa te surprinda

O formula PMS – Pantone Matching System – pentru culori

De cele mai multe ori, clientii nostri ne trimit desinguri realizate pe computerul lor si se asteapta ca desingul final imprimat pe produsele pe care le aleg sa aiba aceeasi culoare pe care ei o vad pe monitorul lor. Si tot de cele mai multe ori culorile difera. Pantone este autoritatea internationala cand vine vorba de culoare. Din 1960 si pana in prezent peste 1.500 de culori au primit un cod asociat pentru a ajuta artistii sa-si comunice viziunea coloristica catre cei care le imprima operele. Culorile se vad diferit pe monitoare diferite. Insa acest sistem de standardizare a nuantelor ne ajuta pe toti sa gasim numitorul comun J

Cu ajutorul acestui sistem vei putea specifica (100%) ce culori doresti sa aiba desingul tau. De asemenea, chestia asta ne ajuta si pe noi sa identificam exact si imediat ce culore ai in minte, fara sa incercam sa ghicim ori sa-ti citim gandurile. Am prefera ca fiecare client sa ne poata da informatiile de culoare in sistem Pantone. Insa daca nu o poti faci, vom incerca noi sa identificam la ce culoare te-ai gandit. Culoarea o vei regasi pe designul final pe care ti-l vom trimite spre aprobarea finala. Si chiar si asa, desi vei vedea culorile pe monitorul tau, nu vei putea vedea culorile adevrate cu care vor fi personalizate produsele decat daca ai un ghid Pantone.

Avem si o veste buna. Daca vrei sa imprimi tricourile sau alte produse cu culori standard (alb, negru, rosu, etc), sistemul Pantone nu e necesar. Culorile standard vor iesi intotdeauna la fel.

O linie (cum aveai la scoala :) )

Da, chiar asa, o linie din aia cu care erai lovit, printr-a saptea,  in palma de diriginta daca aveai ghinionul/norocul ca diriginta sa fie de mate si tu sa nu fi invatat formula. Ai fi surprins sa afli de cate ori clientii ineaca treaba la capitolul asta. Cand vrei sa comanzi produse imprimate, e foarte important sa ne spui cat de mari vrei sa fie printurile, pe produsele comandate. Si, te rugam, nu presupune ori ghici. Trebuie sa stii exact.

Cateva lucruri de care sa tii cont:

E de preferat ca intotdeauna sa masori designul, sa stii exact ce dimensiune vrei sa aiba, chiar pe marimi diferite. Asta pentru ca, trebuie sa stii, prin serigrafie, daca nu ne spui, printul va avea aceeasi dimensiune pe toate tricourile sau orice alte produse doresti (preturile pentru serigrafie sunt bazate pe numarul de ecrane necesare. Asa ca, daca vrei ca, de exemplu, pe marimea M, ca designul sa aiba o dimensiune si, pe marimile XL si XXL, sa aiba alta dimensiune, trebuie sa stii ca trebuie sa facem doua ecrane – fiecare ecran va fi considerat o comanda. Daca vrei ca desingul sa aiba aceeasi dimensiune pe toate tricourile, indiferent de marime, va fi vorba de un singur ecran). Asa ca e foarte important sa te decizi cu privire la ce dimenisuni sa aiba desingul pe fiecare marime a produsului.

De asemenea, verifica de doua ori masuratorile. O greseala comuna pe care cei mai multi clienti o fac e ca majoritatea nu iau in calcul ca designul de pe tricoul sau orice alt produs textil arata diferit atunci cand este imbracat, decat atunci cand tricoul este fotografiat simplu, pe o suparafata plana. Imprimeul arata intotdeauna mai mare atunci cand un tricou este imbracat, deoarece cusaturile laterale se curbeza pe corp. Intotdeauna sa verifici masuratorile pe tine insuti sau pe un prieten sa vezi cum ar arata imprimeul.

Un calendar

Cei mai multi clienti nu realizaeaza cat de mult dureaza sa le imprimam produsele. Pe scurt, trebuie sa-ti faci planuri. Majoritatea companiilor care fac imprimeuri serigrafice iti vor arata pe website cat dureaza pana cand primesti produsele, din momentul in care faci comanda. Dar, desi  timpii de productie sunt afisati , nu strica sa intrebi, de fiecare data, cam cat dureaza, inclusiv transportul. Asta pentru ca tmpul de productie se poate schimba, din mai, multe motive.

Produsele blank! Nu putem controla cand ajung, se intampla destul de des. De fiecare data, insa, cand produsele pe care le comanzi s-ar putea sa intarzie, te vom instiinta imediat si vom incerca, impreuna, sa gasim cea mai buna solutie.

Schimbarile designului. Inainte de a incepe productia, trimitem tuturor clientilor designul final, spre aprobare. Asa ca daca ai ganduri de ultim moment, le poti pune in practica.

Punem la dipsozitie 24 de ore pentru a aproba varianta finala a designului. Uneori insa, clientii ne raspund in 36 sau 48 de ore. Nu e nicio problema, intelegem, mai ales daca si voi intelegeti ca acest lucru implica intarzieri in procesarea comenzii.

La noi, majoritatea comenzilor dureaza intre 5 si 15 zile lucratoare (fara weekend-uri!), plus timpii de transport. De regula, realizam cele mai multe comenzi in maximum 7 zile, insa, va rugam, nu presupuneti ca toate vor dura doar 7 zile, fara a confirma un deadlline cu noi.

Daca aveti nevoie de produse pentru un anume eveniment, va rugam sa ne spuneti INTOTDEAUNA care este deadline-ul vostru.  Nu e niciodata o ideee buna sa grabiti lucrurile, fara a ne consulta.

Tooate aceste lucruri va pot parea logice sau nu, din contra, comice, insa daca le luati in consideratie veti face viata mai usoara  si noua si voua.  In plus, veti fi mult mai satisfacuti, la final. Si, desigur, ne-ar placea sa ne folositi serviciile pentru urmatorul proiect, dar chiar daca veti apela la altcineva, aceste sfaturi vor fi folositoare oricarei companii ce ofera astfel de servicii.

Comments: 0
No comments
Leave a Reply

Your email address cannot be published. Required fields are marked*